Godnattsagor

För kvällen.

Jag har plockat fram två av de barnböckerna jag har mest minnen och relation till. Mina godnattböcker. Jag hade tänkt njuta av dem nu till kvällen, med en kopp varm choklad till att börja med. Kanske hittar jag en av de där dikterna mamma alltid läste för mig… Jag borde känna igen alla bilder mer eller mindre. Jag vet att jag älskade boken för årets alla dagar. Mamma kanske ångrade att jag fått den eftersom jag med det ville ha en uppläsning vareviga kväll innan jag själv lärde mig läsa. Och på tal om det var det en stor dag, när man började knäcka läskoden och lärde sig knäcka den bättre och bättre…

Kommentera gärna!

