Istället för nattmacka.

Nu har alltså första bokpaketet för den här veckan dunsat ner hos mitt postombud. Det är dock bokpaketet med all kurslitteratur. Jag väntar mig att Bokus leverans kommer imorgon. Så kanske, kanske hinner jag läsa ut Änglar och demoner trots allt, med tanke på den nattvanan jag utvecklat sista tiden…

Istället för en nattmacka när jag inte kan sova, måste jag läsa skönlitteratur. Kurslitteraturen fungerar inte om det inte är just skönlitteratur… Några tecken, bokstäver, meningar och kapitel senare, brukar jag kunna somna. Det är nästan varje natt jag vaknar en gång, inte kan somna om och måste läsa lite. Jag vet inte varför det har blivit såhär, eftersom jag aldrig haft problem med att sova innan.

Jag brukar glädja mig åt att det verkar som om några av mina grannar har lika svårt att sova på nätterna, då jag ser att det lyser även i deras fönster… Man kan undra om de också läser för att bli trötta? Eller om de sätter på TV:n, eller kanske scrap-bookar, eller vem vet vad! Somliga ställer sig visst och bakar, har jag fått höra ryktesvägar…

Kommentera gärna!