Second hand.

Tänka sig vad man kan bokfynda på second hand. Om man har tur vill säga, för ibland har man inte humöret att hitta något. Idag hur som helst har jag gått och blivit med fyra böcker, dessutom till ett utomordentligt rimligt pris. Nu brukar man ju komma mycket billigt undan på second hand, men hur som happ, det är alltid lika underbart!

Peter Pohl, som nämnts tidigare, står bakom första fyndet. Boken heter Jag är kvar hos er (2000). Den verkar vara riktigt bra, och om inte annat intressant, då baksidan lovar ”en oförglömlig roman om Anna, 15 år, som vet att hon snart ska dö.”.

Baksidan säger också att Anna lämnat ett kort efter sig till vännen Hanna, där orden kanske inte säger något just då, men någon gång i framtiden.

Mitt andra kap innehåller tre böcker av J. R. R. Tolkien eftersom jag hittade Sagan om ringen-triologin för nästan inga pengar alls!

Det är så många som talat så gott om de här böckerna. So why not? De kan få bo hemma i min bokhylla där jag rår om dem, även om jag kanske inte kan ta mig an dessa böcker inom den snaraste framtiden. Jag är bara glad att de för stunden tillhör min älskade lilla gren i familjeträdet – mina böcker i bokhyllan!

Kommentera gärna!

