En veckas uppehåll.

Det kommer bli en veckas uppehåll på bloggen i och med att jag ska till Grekland och Sakynthos med en kompis. Vi lyfter imorgon, och landar igen den trettonde… Då ska jag försöka förmedla mig igen, så fort jag landat hemma hos katterna ordentligt frampå kvällen!

Det är alltid ett dilemma med packningen, och det är alltid svårt att komma fram till vad man ska packa med. Men jag har slagit fast att Stephenie Meyers The Host får följa med direkt ner i handbagaget… Sedan tror jag inte att jag kommer läsa ut den här boken sådär rekordsnabbt, dels för att det är engelska, en ganska  tjock pocket och jag har ju tänkt ströva ut på lite äventyr med min kompis… Men det är alltid en trygghet att ha packat ner en till bok, utifall att (och då skulle det inte förvåna mig om jag hittar någon engelsk bok i Grekland)…

… och det har fått bli Katarina von Bredows Knappt lovlig. Jag tror inte att jag kommer läsa den här boken, men den följer med som en livlina, ifall, ifall. Vem vet? Det kanske knappt blir något läst till förmån för grekiska eskapader? Och det skulle i sådna fall kännas ganska okej det med…

Men jag läser nog i natt om inte annat, vi ska nämligen slå lite läger på Landvetter, kan man säga.

Jag kommer sakna bloggandet en del, eftersom jag känner att jag hittat lite av mitt element. Fast å andra sidan behöver jag lite semester efter att ha jobbat hela sommaren och envist läst sommarkurs… Så jag kan dividera det där i evigheter. I’ll be back, hur som!

Kommentera gärna!

