The Host

Nu har jag läst ut Stephenie Meyers The Host – klockan halv sex imorse, eftersom jag vaknat upp vid halv fem och inte kunde somna om. Jag säger sannerligen att jag är lika glad varje gång jag kommer på att jag har en bok att läsa när jag inte kan, eller borde, sova. Världens bästa uppfinning!

619 sidor är boken på, och engelskan är nog helt ärligt ganska lätt, i och med att jag inte haft en enda ”vänta nu”, vilket jag brukar råka ut för annars… Eller så har jag blivit mer skillad på engelska och byggt ut mitt ordförråd på ett effektivt sätt. Den tanken gillar jag ganska mycket annars!

Jag måste säga att det är en alldeles fantastisk historia Meyer gett upphov till den här gången. Jag har aldrig läst något liknande, och bara det är en alldeles berusande upptäckt, enligt mig. Och att få in en dramatisk kärlekshistoria sevrerad, omöjlig, het och stark, så triggar det igång något hos läsaren…. För hur ska två personligheter fast i samma kropp kunna leva med känslorna som blommar inom denna kropp? Hur ska de hantera det hela? Hur påverkar de gemensamma känslorna deras relation till varandra?

Tänk er att i stort sätt hela mänskligheten blivit övertagna av utomjordingar, så kallade själar! Finns det ens några människor kvar? Som inte lever med dessa själar i sina kroppar?

Fantastisk berättelse säger jag bara. Värd att läsa!

2 thoughts on “The Host

Kommentera gärna!

