Förutom skön-, och kurslitteratur…

Förutom alla de där böckerna som har med studierna att göra – alla mina kursböcker. Och om man bortser från mina egenvalda pärlor i bokhyllan, så har jag böckerna som hör mitt kök till!

Jag älskar att baka bröd, kakor, och jag tycker det är jättekul att laga mat och testa något nytt recept då och då… Och då är det den här hörnan som gäller! Jag samlar på egna recept och klipper och klistrar när jag har tid! Jag har till och med recpt på hundgodis, och skulle kunna fixa exklusiv mat till mina katter (men tyvärr involverar många recept lite mindre roliga ingredienser att handskas med, typ organ)…

Kokböckerna och receptböckerna är guld värt att ha i köket om man gillar att laga mat och baka! Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan dessa böcker, för det finns alltid något att upptäcka! Vegetariskt, som ovegetariskt. Husmanskost, som thailändsk, indiskt eller vad vi kan tänkas snubbla över… Finländska kareliska piroger, eller något annat gott!

Och nu i år satsade jag också pengar på lite mattidning. Efter lite hitan, ditan blev det till slut Matmagasinet. Och den passar alltid så bra att ha framme på köksbordet, och det finns alltid något att testa som hör årstiden eller månaden till. Nu fanns det en hel del kantarellrecept till exempel, eller svamprecept överlag – vilket passar finfint, eftersom jag fått lite kantareller av mina föräldrar!

Annars är jag sjukt sugen på varm choklad nu för tiden, när det blir mörkare ute, och kylan börjar krypa på! Så helgens uppdrag blir för min del att kika på potentiella recept att testa i chokladens tecken!

2 thoughts on “Förutom skön-, och kurslitteratur…

  1. Elin Östebo skriver:

    Härligt med matlagning vännen, å choklad låter smaskens! Har du testat med lite chilli i? Jättegott! Själv har jag åkt på lunginflammation så helgen får spenderas i sängen, tur att jag håller på med mina små virkprojekt 🙂 Puss puss å saknar dig

    • ielinashylla skriver:

      Ja, choklad är nästan det bästa med livet! (; Jag gillar chili o choklad, men har inte testat i varm dryckesform, än! (; Krya på dig gums! ❤ Puss, du är så saknad!

Kommentera gärna!

