Poetry Slam med boktitlar!

Jag har blivit inspirerad av The Crooked Shelf som i sin tur blivit inspirerad av någon annan att testa att ”poetry-slama” med boktitlar. Hennes bidrag fick mig att testa, åtminstone någon form av poesi med hjälpa av några av min boktitlar, varav resultatet ser ut såhär:

En bit av mitt hjärta fattas
När månen skiner,
och I månens sken ser
Falska bevis
Tusen gånger starkare ut.

Mellan två världar

Det fattas en tärning
i 19 minuter.
Vita lögner och nakna sanningar
är Skulden,
den Sista sommaren vid sjön.

En jätterolig grej, särskilt med tanke på att många av oss redan leker med boktitlarna, tack vare Bokstävlarnas enkät.

Som en liten parantes kan jag annars meddela att jag ska hämta ett bokpaket med två böcker alldeles strax, och jag har även lånat två spökhistorieböcker, eller rysare, från bibliotekets barn/ungdomshylla!

2 thoughts on “Poetry Slam med boktitlar!

    • ielinashylla skriver:

      Ja, visst är det en kul idé? (; Jag blev överlycklig när jag snubblade över boktitel-slam, eftersom jag inte hade kommit på den alldeles sj hipp som happ. (: (;

Kommentera gärna!

