Inlägg tillägnat Beas bokhylla!

Bea och Syster S à la Beas bokhylla har startat ett nytt inslag som kommer kallas ”fem snabba”. Därför svarar jag som läsare på dessa fem frågor, eller rättare sagt, fyller i det som passar på de fem följande punkterna:

Läser just nu: Just nu läser jag (eller har egentligen precis börjat på) Svindlande höjder av Emily Brontë.

Författare jag gillar:
Jag tror ingen som läser bloggen har undgått min kärlek till Johanna Thydell, Jenny Jägerfeld eller John Ajvide Lindqvist? Jag har ju nämnt dem ett antal gånger. Annars gillar jag särskilt J. K. Rowling och Liza Marklund, för att nämna två till.

Läser jag helst:
Jag läser gärna ungdomsromaner, men gillar också skräck och övernaturliga historier särskilt mycket!

Ett bokminne:
Det starkaste bokminnet jag har är när jag läste en kort text till en litteraturkurs som handlade om hin onde – djävulen, och när jag satt i novembermörkret med svag belysning började ett blått sken göra sin synligt i samma veva som jag läste om ett blått sken i berättelsen, och jäklar vad nojig jag blev! Ibland minns man lässtunderna mycket om man råkar få oväntade ljud-, och ljuseffekter..!

Ett boktips:
Ett boktips att döma av den här månadens läsning är Justin Evans En mörkrädd pojke. Jag var inte förvånad över att jag diggade Johanna Thydells Ursäkta att man vill bli lite älskad eller Sara Ohlssons Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag… Så jag väljer att tipsa om mitt rea-kap, och min oväntade förälskelse den här månaden…

Jag tackar också väldigt mycket för Liebster Blog Award! Precis när jag började blogga fick jag samma award av Bara en sida till. Nu ser jag min chans att ge ytterligare fem bloggar samma award. Sist såg det ut så här.

Nu vill jag ge Liebster Blog Award till följande fem:

1. Bara en sida till
2. Beas bokhylla
3. Bokmilaskogen
4. Bokstävlarna
5. Fiktiviteter

Det är fortfarande så att jag vill säga: ”Stor kärlek till böcker, alla bokbloggare och inspiration!” För det är delvis det det handlar om i bokbloggsvärlden!

Jag vet inte om det är otillåtet att ge awarden till den man fått den av, men vad jag kan utläsa, så står det inget om att det inte är det…

Sist vågade jag inte ge det till Bara en sida till, men nu passar jag på! Och nu har jag slängt de funderingarna åt skogen och ger Beas bokhylla awardet, för att Bea och Syster S förtjänar det!

11 thoughts on “Inlägg tillägnat Beas bokhylla!

  1. Sofia i Bokmilaskogen skriver:

    Tuuuusen tack för awarden! 😀 Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle förtjäna en sådan, så jag blev själaglad. Jag ska genast börja slänga ihop ett inlägg och länka till dig. 🙂

    • ielinashylla skriver:

      Varsågod! Jag tycker verkligen du förtjänar awarden! Särskilt eftersom den lockar mig till läsande, till och med på engelska, även om jag inte satt vantarna på en engelsk bok just den här månaden… (: (;

Kommentera gärna!

