Inför november…

Den kommer stå där och vänta på mig, Maria Turtschaninoffs Underfors. Det är den boken jag kommer börja läsa i Dantes biblioteks nordiska läsutamaning. Vad vet jag om författaren? Att Underfors inte är hennes första roman, att hon skriver urban fantasy och att Helsingfors är utgångspunkten för romanen… Och att författaren själv är född i Helsingfors, studerade i Sverige på Göteborgs universitet, för att slutligen flytta tillbaka till Helsingfors igen…

Jag ser väldigt mycket fram emot november. Boken får vänta på mig tills dess… Nu borde jag istället koncentrera mig på studierna och också Brontës Svindlande höjder. Skärpning i fokus på dessa fronter!

6 thoughts on “Inför november…

Kommentera gärna!

