Min NaNoWriMo-idé…

Jag försöker ha ett ganska högt tempo när det gäller mitt skrivande. Min plan är att ha det i början av NaNoWriMo. Varför? Jo, för att jag också har c-uppsats på gång i religionen och jag har på känn att det är bättre att skriva mycket i början och verkligen få tid att landa i det man skrivit i slutet av månaden (när det till romanen). Sedan får vi se om jag håller mig till planen eller inte. Hoppas kan man ju alltid. För just nu ser det ju ut som om jag kommer komma upp i 50 000 ord. Jag har redan kommit en tiondel kan man säga…

Min idé, en idé jag sugit på länge, är att skriva om en tonåring. Nu har jag bestämt att hon ska heta Minna. Hon är ofrivilligt nybliven singel och det ska vara mycket fokus på hennes känslor och hennes liv när hon känner att det mesta bara rasat! Jag börjar varje kapitel/avsnitt med en liten dikt. Jag tror att det här kan bli riktigt bra… Jag tycker jag hittat en röst, och jag skriver något jag tänkt skriva länge, men aldrig kommit till skott att göra.

Nu ska jag pausa skrivandet några timmar för idag, och istället flytta fokus från NaNoWriMo till ett snabbt biblioteksbesök (tre filmer ska tillbaka), eventuellt lite träning och lite pluggande i och med att jag faktiskt är student och har en del att göra.

6 thoughts on “Min NaNoWriMo-idé…

  1. andréa skriver:

    Vad heter du på NaNoWriMo’s hemsida? Deltar själv för andra året och är redan panikslagen inför hur jag ska lyckas ta mig igenom resten av månaden … fast då skriver jag för 100.000 ord, så kanske är det bara förståeligt.

    • ielinashylla skriver:

      Haha. Ja, jag hoppas ju att jag har ett ganska bra tempo nu i början… Men jag menar. Det får bli lite som det blir… Jag är glad om jag har lite tid att läsa igenom allt innan sista nov. Bara för att jag skulle känna att det skulle kännas bra för egen del… (och den där c-uppsatsen kommer börja äta min tid med start nästa vecka om inte annat!)!

Kommentera gärna!

