Vad jag skulle kunna tänka mig i julklapp…

Jag började spinna på idén vad jag skulle kunna tänka mig i julklapp igår när jag upptäckte att Liza Marklunds senaste roman kommit ut. Hm, hm. What do I wish for Cristmas? Vad vill jag att tomten ska komma med i säcken egentligen?

Först och främst kan jag ju skriva upp Liza Marklunds Du gamla, du fria på listan för most wanted julen -11. Jag har alla böckerna hittills i serien och Annika Bengtzon. Så jag känner till henne väl, har lärt känna henne genom åren och vill inte missa ett återseende! Kan någon fatta hur mycket jag faktiskt saknat henne, och hur fel det skulle vara att inte ha henne i bokhyllan? Jag är chockad över att jag totalt missat där här, och tackar Bokälskarinnan för denna upptäckt.

Jag kanske kan skylla lite på alldeles för mycket tankar och nervositet på NaNoWriMo och min c-uppsats. Fast, ändå kan jag nog inte det och det gäckar mig lite, lite…

Sedan kommer jag in på en film jag verkligen, verkligen vill ha – Harry Potter och Dödsrelikerna del 2. Alla andra filmer skulle sakna den sista filmen. Jag har för övrigt inte sett den på bio, men vill se den, äga den pch låta den göra min filmsamling hel. Då kommer jag också ofrivilligt att tänka på att jag saknar böckerna 5 och 6, men det blundar jag för lite och hoppas springa på dem på second hand.

Det ska bli spännande att se hur de gjort med slutet, och specifikt vad de gjort av, eller inte av, sista sidan i boken. Jag har en önskan, men tror kanske inte att den slått in…

Näst på listan kommer en bok som jag hade med på förra önskelistan. Den ligger fortfarande under hög prioritering, och mamma och pappa är informerade om att den finns med på min vill-ha! Jag har fortfarande inte läst den, och jag vill! Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgrens Cirkeln. I princip alla pratar om den, och den verkar så otroligt bra! Jag vill inte vara den enda i bokbloggsvärlden som gått boken förbi. Så give me, please give me!

Jag har sett att hur snygg framsidan av Eld är. Tycker jag om första boken, kommer jag likt alla andra sukta efter andra boken som kommer 2012, without a doubt.

Nästa önskning är att lägga vantarna på Vampire Diaries, säsong 2. Jag tar önskningarna i rätt ordning. Nu äger jag endast säsong 1, och vill därför lägga vantarna på den säsongen som kommer näst i tur. Efter ett kommer naturligtvis två. ”Love sucks”!

Jag började kika på säsomg 1 igen, som belöning efter gårdagens skrivande. Jag hade kommit upp i tre tiondelar av NaNoWriMo-metern. Jag satt länge och övervägde om Minna i min berättelse skulle vara med barn eller inte vara med barn, och belönade mitt beslut med lite Vampire Diaries. Vampyrism och spänning är god underhållning.

Sist men inte minst önskar jag mig en klassiker med twist – Stolthet och fördom och zombier.

”Seth Grahame-Smith har inlett ett lysande samarbete med Jane Austen där konventioner och koketteri blandas med Katanasvärd, krossade skallar och zombiebebisar.”, har jag allt läslust på adlibris. Och en av mina kompisar har talat mycket varmt om denna bok. Därför vill jag ha!

Det är nästan så jag önskar lite snö. Bara för stämningens skull och bara för att det skulle bli lite ljusare och närmare till piggheten. Jag har inte riktigt vant mig vid mörkret efter att ha ställt om klockan förra helgen…

5 thoughts on “Vad jag skulle kunna tänka mig i julklapp…

Kommentera gärna!

