Farsdagpresent och födelsedagspresent…

I helgen var jag hemma en sväng hos familjen och det var både kalas och farsdag i samma veva. Eftersom jag numer bokbloggar, så tänkte jag att det för en gångs skull var dags att försöka promota bokläsande, och satsade på två bokiga presenter.

Pappa fick Mikael Anderssons Armlös, benlös men inte hopplös. Jag tycker att han verkar jätteinspirerande, och det här är en bok jag faktiskt skulle vilja läsa själv om pappa skulle våga låna ut boken till mig senare. Jag har sett Andersson på TV4-morgon och i andra sammanhang också. Han vekrar vara en av de starkaste personer man kan tänka sig här i världen och verkar vara en av de finaste människorna man kan tänka sig också!

Fyrtioåringen som firades på lördagen fick även han något i självbiografisk anda, fast i form av Morgan Allings Kriget är slut. Jag tycker boken verkar intressant, men tänker annars att det kan vara intressant att se en mer allvarlig sida av Morgan Alling. Jag älskar honom som komiker, eller lustigkurre, men älskar att han har en allvarlig sida också.

Detta inköptes med hjälp av Bokias tag 4 betala för 3, så jag passade också på att köpa två ungdomsromaner. Pocket is the shit! Sofia Nordin och Sara Kadefors står nu i bokhyllan och väntar på att bli lästa – Det händer nu och Nyckelbarnen…

Jag kan annars meddela att jag fått mina jultidningsböcker av minstsyster, och jag har också kommit över häften av NaNoWriMo, där jag innan helgen kom upp i 26 000 ord ungefär. Jag ska försöka trolla fram lite ord även ikväll…

2 thoughts on “Farsdagpresent och födelsedagspresent…

Kommentera gärna!

