Lucka 3: Monsterakademin

Bakom lucka 3, lördagen den 3:e december, har jag placerat en av min lillasysters favoriter. Det är också en av de första böckerna hon läste alldeles själv. Monsterakademinav Martin Widmark och Christina Alvner är det det gäller…

”Varje steg jag tog trodde jag skulle bli mitt sista.
Så tändes ljuset.
Först såg jag ingenting.
Jag blinkade med ögonen för att vänja dem vid det skarpa ljuset.
Jag blev mycket förvånad över vad jag sedan fick se. Inga spöken eller hemska benrangel. Jag befann mig i en vanlig skolsal.” (sid. 36-37).

Jag har själv läst en del av böckerna om Nelly Rapp, både tillsammans med min syster och faktiskt utan.

Kommentera gärna!

