Lucka 7: Jenny

Jonas Gardell. Jag diggar honom, men har tyvärr endast läst en av hans böcker – Jenny. Det är ett citat från den inledande sedan i boken jag har valt att citera, onsdagen den 7:e december.

”Låt mig veta. Hur många sorger ska du orka bära, hur mycket smärta ska du mäkta med? Hur ska du någonsin kunna straffa dig själv tillräckligt?” (sid. 7).

Boken är bra… Men jag har fått för mig att han har skrivit mycket bättre böcker… Men vad vet jag? Hans hemsida är för övrigt underbar. Lite av en skattkista…

One thought on “Lucka 7: Jenny

  1. Louise skriver:

    Personligen tycker jag att han har skrivit bättre böcker men detta är ändå en av mina favoriter. Fast det kanske också mycket grundar sig i att jag läst En komikers uppväxt och Ett ufo gör entré som utspelar sig innan Jenny. Men tycker du om Jenny lär du tycka om hans andra skönlitterära böcker också – hans stil är framträdande i alla.

Kommentera gärna!

