Lucka 20: Tagg i hjärtat

Jag minns att jag en gång för ganska länge sedan läste Cannie Möllers Tagg i hjärtat. Det är också ett citat från den boken som återfinns bakom lucka 20, tisdagen den 20:e december.

”Jag har redan anat det, att ett utseende som mitt passar bra när man är liten men sen är det helt förkastligt. Helt förödande för självkänslan. (…) När jag märkte det gick jag och klippte av mig håret. (…) Jag skulle vilja ha stora, mörka ögon. Såna där själfulla som vissa kallar det. Ögon som hör till en spännande person.”

Osäkerhet, tonårssprudlande känslor och tankar… Jag gillade verkligen boken när jag läste den. Det var i sjuan kanske… Cirka, cirka…

One thought on “Lucka 20: Tagg i hjärtat

Kommentera gärna!

