My

Igårkväll läste jag ut Desirée Fredlunds My. Jag tycker att boken är bra, men jag kan inte sätta fingret helt på vad det är som gör att jag inte gillar boken mer än så… Kanske är det för att My är raka motsatsen till mig… Och jag köper inte vissa av samtalen My för med potentiella äggköpare och eventuella kunder, då de känns så på ibland och från det blå…

Men det finns också saker att gilla i den här romanen som påminner mig om Janet Evanovichs Stephanie Plum. Stephanie och My är på ett sätt lite lika. Och någon annanstans kanske man kan säga att det blir lite Harlequin-roman emellan varven. Mycket sexuella spänningar och My har god fantasi!

Jag gillar verkligen att hunden Dunder har en egen röst som delas med till oss läsare. Skall är vad Martin och My hör, men vi får veta vad Dunder säger. Väldigt roligt inslag och jag gillar det som sagt.

Annars gillar jag de poetiska inslagen som återfinns bland annat i miljöbeskrivningarna. Och sedan finns det verkliga poetiska inslag i form av dikter.

Jag är lite nyfiken på vem exakt Desirée Fredlund egentligen är, som gett upphov till en energisprudlande, lite naiv, känslig och sexuell My. Jag gillar att hon inte skäms för den hon är, den där My…

3 thoughts on “My

Kommentera gärna!

