Äntligen!

Idag kom jag hem till Jönköping igen för att stanna efter julfriande och födelsedagsfirande hemma hos föräldrar och släkt. Och jag kom också hem till två avier, varan den ena bestod av ett bra byte lapp – bokpaket i form av Julklappsbytet En bok om dagen anordnat nu i december. Äntligen, får jag väl lov att säga? Som jag har väntat och längtat. Jag vet nu att min bokvän varit sjuk och allt vad det innebär, och jag hoppas att hon repat sig helt nu i januari, men jag kan inte låta bli att känna mig lite besviken över att kanske vara den sista som fått bokpaketet…

Bokpåsen innehöll:

  • Juliga och ätbara vinterskum.
  • Ett kort med boktips: Halvblod av Sofie Trinh Johansson
  • Två sorters värmande teer.
  • Hennes utvalda: Vingklippt ängel av Berny Pålsson
  • En vampyrbok: Vampyrens märke av P. C. och Kristin Cast
  • Och ett brev…

Ett mycket fint paket till mig, som ju gillar godis, böcker, vampyrer och dricker en hel del te! Stort tack, kära bokvän. Vem du nu må vara. Jag har då ingen aning och har tyvärr inte tid att leka detektiv i större utsträckning än jag gjort nu någon halvtimma. Landskrona står det på brevet, men jag vet inte om du avslöjar ort i din blogg… Hm. Jag tror jag behöver antingen fler ledtrådar, samtidigt som jag inte blir alls purken om du avslöjar vem du är. Jag är så nyfiken!

Annars kom Andreas Romans bok Mörkrädd med posten idag. En av de tolv författarnamnen i boktolvan…

8 thoughts on “Äntligen!

  1. Elinas bokliv skriver:

    Hej! Jag önskar att jag startat min blogg lite tidigare, så jag också kunde varit med i Julklappsbytet! Är så avundjuk på alla som får sina paket! 😉

    Jag har ”Vampyrens Märke” i min bokhylla, har du tänkt att läsa din nu direkt? Eller har du massa andra böcker som du ska hugga in på först? För det hade varit kul att läsa den tillsammans med någon, så kunde vi diskutera den efteråt.. 🙂

    Mvh Elina

    P.s. snyggt namn du har! 😉

    • ielinashylla skriver:

      Som det ser ut, kommer jag läsa boken i februari. Jag har en färöisk bok att pricka av på min lista samt vinterboken hos Beas bokhylla är planen… Men sedan. Jag har dessutom råkat börja bläddra i ”Mörkrädd” som också kom med posten idag… Men som du säger vore det riktigt trevligt att kunna diskutera boken. Men du kanske hade tänkt läsa den nu och vill inte vänta?

      Ypperligt snyggt namn! (;

  2. Bokvännen skriver:

    Din bokvän är en 22 årig tjej som har med något man kallar en kvinna som är med en gift/förlovad/upptagen man/kille 😉 vad glad du gillade det även om du blev sist. jag har börjat bli lite bättre nu *peppar peppar ta i träd* så hoppas på killens son inte blir sjuk igen och smittar en för nu räcker det banne mig:P

    • ielinashylla skriver:

      Den enda jag på rak arm vet är 22 år är väl ”Bokälskarinnan”… Men jag vet inte om du bor i Skåne… Jag kommer inte knäcka den här. (; Jag har kollat runt som en galning på allas bloggar…

    • ielinashylla skriver:

      Tänka sig att det blev en riktig chansning i alla fall! (: Tack igen för paketet! Jag tänkte att om det mot all förmodan inte var du, så skulle jag inte kunnat ta det utan fler ledtrådar! Lite detektiv kanske jag är trots allt!

Kommentera gärna!

