Fyra namn till…

Jag sätter med fyra namn till på boktolvan stopp på namntillägg i listan. Uppkommer det intressanta författare, böcker med mera, med mera under året så är det utanför ramarna av min Boktolva. Jack Andersson med e-boken Det skulle kunna hända dig är ett av mina tillägg. Jag är riktigt nyfiken på boken och kommer läsa den som nästa bok efter Ondvinter är tanken.

Charles Dickens får blir min sista klassiker som kommer upp på listan. Bland annat för att jag aldrig läst något av honom, trots att jag har en tjock illustrerad upplaga på engelska med några av hans kortare verk. Han känns ganska självklar att läsa någon gång i framtiden, så kanske 2012?

Lisa Schroeder och Johanna Lindbäck förtjänar också en plats på listan. Lisa Schroeder på grund av att Malin på Bara en sida till sålt in henne som författare så bra. Det känns som något jag definitivt skulle kunna gilla. Och Lindbäck känns ganska självklar att läsa om man gillar svenska ungdomsböcker som fokuserar på känslor och relationer, om jag förstått rätt.

Kommentera gärna!

