Det skulle kunna hända dig

Jack A, Det skulle kunna hända dig, e-bok…

Ja, det är grabbperspektiv och en mansgrisad ärlighet i boken. Men jag köper det ändå. Jag känner stundom ingen sypmati för bokens huvudperson och du, samtidigt som jag ibland inte kan låta bli att känna med honom, fast jag vill att han vissa gånger bara ska sluta umgås med sina polare som bara acceperar en sida av honom och att de kan sluta lägga sig i hans känslor för Angelina.

Det är en rörig, hemsk, lite äcklig och ironisk bok med glimten i ögat. Jag försöker inte säga att den är dålig, utan bra, och utan tvekan en klass för sig! Dalai Lama, Lao Tzu och Jävlaranamma, är ständigt där.

Flera gånger vill jag bara blunda, slå huvudpersonen lätt i huvudet eller bara skrattskrika. Det skulle kunna hända dig framkallar en hel del reaktioner. Sexscenerna är lagom detaljerade, känns inte konstlade eller placerade där utan anledning. Klart att det perspektivet kräver sin plats, när huvudpersonen befinner sig där han befinner sig i livet! Fest, alldeles för mycket alkohol, alldeles för mycket sex och lite känslor, rå grabbhumor…

Jag kan inte låta bli att känna uppgivenhet. Hur många grabbar känner igen sig? Finns det många män av den här sorten? En skrämmande tanke, samtidigt som jag inte tror, eller hoppas, att det procenttalet är jättehögt.

6 thoughts on “Det skulle kunna hända dig

  1. Bea skriver:

    Bra gjort av dig att läsa klart den. Själv har jag jättesvårt att läsa klar en bok om jag inte känner någon sympati för huvudpersonen. =)

    • ielinashylla skriver:

      Kan hålla med om att det kan vara svårt, men på ett sätt inte var det i det här fallet! Jag ville liksom se vad du:et kunde tänkas hitta på härnäst… Oavsett vad jag skulle tycka eller känna…

Kommentera gärna!

