Teckningen ….

image

Kollaget blev färdigkomponerat igår. På torsdag om en vecka ska det redovisas tillsammans med tre andra fritt tolkade genrer – fantasy, jazz och lyrik. Jag är nöjd med mitt kollage i andan rysare/skräck.

Jag har inspirerats av Nosferatu, The Grudge, Saw och Benjamin Stengårds seriealbum. Diverse händer skulle kunna inspirerats från många olika filmer eller historier, även om man med lätthet kan para ihop dem med sågen av Svensson-modell. Teglet är också något som kan komma vart som helst ifrån, även om det kan ge en gotisk eller instängd känsla om man jämför med till exempel trä …

Annars ligger Suzanne Collins första bok och pockar på min uppmärksamhet. Den läses antagligen på tåget idag när jag och katten ska till mina föräldrar.

2 thoughts on “Teckningen ….

Kommentera gärna!

