Härligt!

Idag har jag fått mer insikt i Djebars Kärleken, kriget. Hur man kan tänkas tolka den, vad man kan relatera den till, med mera, med mera. Det är verkligen nyttigt att diskutera böcker, läsning och upplevelse med andra. Ibland kan det till och med leda till att man fattar tycke för boken på ett helt annat sätt än vad man gjort i ett första skede. Det är ganska fantastiskt faktiskt!

Sedan kan jag meddela att jag hade fått en liten avi med posten igår – vílket ledde mig till postombudet idag och i utbyte av postens papperslapp fick jag det röda paketet ämnat för mig. Det blir på sitt sätt lite som en födelsedagspresent till mig och bloggen! Jag hade för mycket annat att göra just igår, så jag hämtade inte ut paketet från B. Wahlströms med Holly Blacks Den vita katten och Den röda handsken:

Jag har även inhandlat en grön postpåse till Bokdivisionen – storlek M. Den ligger på mitt skrivbord och påminner mig om att jag har en vinnare i utlottningen som ska få en vinst framöver. Tankespinn om vad påsen ska innehålla börjar i helgen. Tills dess blir det mestadels plugg, läsning och lite träning är planen.

Jag har cirka 50 sidor kvar i Beyalas Vår förlorade heder. En recension kan med detta dyka upp under morgondagen. Dessutom har jag bestämt mig för att Who-helgen (ja, Doctor Who-helgen) som Fiktiviteter annordnar är bästa initiativet på länge. Jag kommer absolut bidra. Det visste jag egentligen innan jag bestämde mig på allvar, men man kan ju försöka lura sig själv lite om man vill. Eftersom säsong 6 snart är i min ägo i fysisk form, så får det bli mitt huvudsakliga underlag antar jag. Inget mig emot, i och med att säsongen innehåller min favoritdoktor – spelad av Matt Smith.

Jag behöver inte undra vad jag ska läsa på ett tag. Det blir kurslitteratur, Holly Black och på TV-fronten lär det bli Doktorn för hela slanten om det nu inte finns något annat intressant på TV.

Kommentera gärna!

