När det går lite segt

Just nu är det segt med läsningen. Jag kommer inte riktigt in i Den vita katten av Holly Black, men kommer försöka att ta mig igenom den fast det verkar som om det får bli jämnsmed annan läsning. Jag har precis börjat uppskatta Høeg, men inser också att jag med dagens datum kanske varken hinner läsa ut den (den nordiska och sista boken i Nordiska utmaningen) eller hinner ta mig an min egen Nära och kära utmaning och en kompis boktips (om jag inte kommer överens med mig själv att jag får den här månaden fri i och med att jag läste två böcker från mammas förslagslista förra månaden). Men jag ska inte säga för mycket. Kanske ror jag ändå hem bådadera! Än är ju månaden inte slut.

Medan många verkar åka på årets bokmässa kommer jag stanna hemma den här gången. Förra året blev jag av med min oskuld vad det gäller detta. Men i år blir det ingenting på grund av lite hitan, ditan och det faktum att många jag hade velat sällskapa med åker på söndagen – vilket jag inte kan då jag jobbar. Men jag misströstar inte för det – och belönade mig med en cdon.com-beställning (för några fler böcker i bokhyllan är jag värd)! Jag hoppas dessutom att böckerna kan påverka läslusten positivt:

image

  • The Passage av Justin Cronin.
  • Kråkflickan av Eriksson & Axlander Sundquist
  • Paganinikontraktet av Lars Kepler
  • Eldvittnet av Lars Kepler

Och en bok jag klickade med utan att jag lagt det på minnet:

  • Tretton skäl varför av Jay Asher

Sista boken är ett resultat av att jag insåg att jag hade ett presentkort på cdon.com. Och i och med att jag klickade hem den sist av alla böckerna och i bara farten – glömde jag att jag klickat med den! Jag blev positivt överraskad nu när jag öppnade paketet kan jag lova!

Kommentera gärna!

