Halloweeninlägg…

… i spökliga tider som det är nu från helgen som var tills nu i helgen någon gång. För ett år sedan skrev jag ett inlägg om Halloween-filmerna här. Där jag bland annat skriver:

”För det första är Halloween en av de populäraste skräckfilmerna för sin tid. Filmen fick många besökare och det var en av de filmer som tonårspubliken lockades av. Filmen återkommer också i andra filmer, till exempel i Scream, så omedvetet stöter vi på filmens popularitet i andra filmer…”

Yvonne Leffler är den kvinna jag läst för att närmare uppfatta Halloween-filmerna som skräck och som en klassiker som följer ett viss amerikanskt, men också allmänt känt, mönster.

Jag vill också passa på att tipsa om spök-, och rysligare historier för barn och unga, som jag skrivit om här. Spökhistorierna ligger Heddi Böckman bakom, och de sju rysligare historierna är författade av Bengt-Åke Cras.

Annars kan man alltid klicka på mina ”Etiketter” längst ner på bloggen och söka sig till skräck, rysare, spökhistorier, eller kanske vampyrer, den vägen!

2 thoughts on “Halloweeninlägg…

  1. Sofia i Bokmilaskogen skriver:

    Det blir mysigt med lite Halloweenläsning och -filmer nu! Har hyrt Chernobyl Diaries med samma skapare som till läskiga Paranormal Activity! 😀

    • ielinashylla skriver:

      Såg att jag har en hel slarviga stavfel i det länkade Halloween-inlägget. ;p Mänskligt i och för sig! (;

      Jaså?! (: Berätta mer sedan om filmen! Den har jag icke hört talas om what so ever!

Kommentera gärna!

