Fiktiviteters 24frågor, fråga 20-24

Fråga 20: Bloggar

Oj, jag tycker att det här med favoritbloggar är så svårt. Det är klart att man har favoriter och jag försöker hela tiden bekanta mig med nya bloggar och försöker komma på vilka jag absolut envist vill följa. En av de senaste bloggarna jag bestämde mig för att lägga till på Bloglovin’ är Bokskadad (och det var ett halvår sedan drygt), sedan har jag börjat bekanta mig en hel del med Bokstaden. Annars finns det många bloggar jag följer som inte står med under Favoritbloggar längst ner på min blogg (för det är bara en bråkdel av vad jag faktiskt kikar in på regelbundet).

 

Fråga 21: Önska

Angående Helenas blogg så måste jag ändå säga att jag gillar Fiktiviteter som är en gott och blandat-blogg med både tv, serier och böcker i fokus. Jag kan inte önska så mycket specifikt, då jag gillar dagens upplägg och måste än en gång tacka för Helenas fina fokushelger där bland annat Who-helgen verkligen varit något för mig!

 

Fråga 22: Ledighetsläsning

Jag har kommit in i en riktig trötthetsperiod, bland annat tack vare att jag skriver C-uppsats tillsammans med någon då det visat sig vara mycket energikrävande på olika plan. Därav kan jag väl medge att julläsningen eller decemberläsningen är lite sviktande just nu. Jag somnar mycket lätt och hade jätteoptimistiska skinande läseplaner för ledigheten… Nu får jag helt enkelt inse att jag läser det jag vill och det jag hinner. Inte mer och inget mer specifikt…

Jag hoppas hinna läsa Torka aldrig tårar utan handskar som inkommit i mitt namn nu på högskolebiblioteket. Problemet är bara att jag befinner mig på annan ort i skrivande stund och att jag dessutom inte vet när (eller om) jag kommer kunna hämta den i mellandagarna, då jag har jobb uppbokat när jag väl är tillbaka i Jönköping för tre, fyra dagar… Hm, hm.

 

Fråga 23: Årets bok

Oj, vilken kluring! I nuläget, och alltså hittills i år, måste jag säga att den bästa boken är Kråkflickan av Eriksson och Axlander Sundquist. Hemsk bok, indeed, men en av de mest välskrivna och medryckande böckerna jag har läst i år – och som den slutade! Jag måååste läsa nästa bok och den känslan är starkare än vad den varit i år i huvudtaget!

Fråga 24: God jul!

Ja, GOD JUL, allesammans!

Jag firar julen med svensk-finskt julbord, vilket jag tycker är något av det bästa av julen – kareliska piroger och kålrotslåda! Gottgottigottgott! Dessutom gillar jag vår familjetradition där jultomten kommer med en klapp natten till julafton till oss ”barn”. I år virrade dock jultomten till det och gav minsta syrran som sov i min säng två klappar, men mig ingen (har jag inte varit snäll nog i år?)! Men morgontrött antar jag att man får vara även som tomte!

Jag hoppas även på lite glögg och pepparkakor framåt kvällskvisten!

2 thoughts on “Fiktiviteters 24frågor, fråga 20-24

Kommentera gärna!

