Litterära löften 2013:

Ja, de lyder som följer:

  1. Jag ska försöka pricka av minst fem klassiker.
  2. Jag ska försöka fullfölja de utmaningar jag åtar mig.
  3. Jag satsar på en boktolva även 2013.
  4. Jag ska läsa mer av det goda – alltså författare jag redan upptäckt.
  5. Jag ska försöka läsa minst 60 böcker innan nyårsskiftet 2013/2014.

Idén om boktolvan kommer från Enligt O.

Min boktolva 2013, består av följande författarnamn:

Litetäpple[1]– Veronica Roth
– Ester Roxberg
– Max Brooks
– Joseph Sheridan le Fanu
– J. R. R. Tolkien
– Mia Ajvide
– Donna Tartt
– Neil Gaiman
– Gillian Flynn
– Erin Morgenstern
– Susan Hill
– Mikael Strömberg
– Elisabeth Hand
– Coco Moodysson
– Elisabeth Östnäs
– Christin Ljungqvist

Min mer-av-det-goda-lista består i dagsläget av:

– Eriksson & Axlander Sundquist
– Lars Kepler
– Ingrid Olsson
– Jonas Gardell
– Jonas Hassen Khemiri
– Johanna Lindbäck
– Lisa Schroeder
– John Ajvide Lindqvist

Så nu får vi se vad som ros hem och ej, 2013 i all ära!

5 thoughts on “Litterära löften 2013:

Kommentera gärna!

