Just nu (här också):

Som många andra bokbloggare tar jag min an just-nu-enkäten som blåsts i liv igen…

Just nu…

…läser jag i soffan/sängen: Mot fyren som jag påbörjade igår.
…läser jag inför min kurs i svenska litteraturen: Mot fyren av Woolf och Glaskupan av Plath.
…längtar jag efter att läsa: Tredje delen i Victoria Bergmans svaghet av Eriksson & Axlander Sundquist, jag är sugen på någon serie och jag ser fram emot att läsa Khemiris Montecore till svenskan.
…har jag nyss läst: Hungerelden av Eriksson & Axlander Sundquist (vilket förklarar suget efter del tre ovan…).
…ligger detta på sängbordet: En hög hög med böcker av alla möjliga slag som är olästa. Bland andra Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist och en antologi med Ung Poesi.
…finns detta i mobilen: Musik, och tillgång till Instagram, Bloglovin’ och Facebook! Med detta sagt inga böcker, men inte helt obokigt för den sakens skull enligt mig…
…återfinns följande på datorn: C-uppsatsen som ska finslipas för att uppnå det där extra (med fokus på skönlitterär läsning i svenskan och specifikt läsning på surf-/läsplatta med pedagogisk och didaktisk koppling)!
…ser jag: på svt-play med jämna mellanrum och om jag tröttnar på läsningen hemma kan jag alltid bryta av med lite film (eftersom jag har lite osedda skräckfilmslån från syrran ocn en liten ”kapad” filmhög från Hemmakväll).

2 thoughts on “Just nu (här också):

Kommentera gärna!

