Januariläsningen

Januari månads läsning består av följande titlar:

Jonas Gardell – Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken
Sara Beischer – Jag ska egentligen inte jobba här
Eriksson & Axlander Sundquist – Hungerelden
Sylvia Plath – Glaskupan
Virginia Woolf – Mot fyren
Franz Kafka – Slottet
Marguerite Duras – Älskaren
Paul Auster – Stad av glas

Året och januari startar upp med 8 böcker som utgör cirka 1922 sidor. Jag påbörjade även Jonas Hassen Khemiris Montecore igår och kom sammanlagt till sidan 76.

De tre bästa denna månad är helt klart Jonas Gardells Kärleken, Eriksson & Axlander Sundquists Hungerelden och Marguerite Duras Älskaren.

Med det skulle jag absolut vilja säga att januariläsningen har gett upphov till mycket god läsning och jag trodde faktiskt inte att jag skulle ha läst åtta böcker när månaden nått sitt slut. Men se där, vad man kan ha fel.

2 thoughts on “Januariläsningen

    • Elina skriver:

      Tacka vet jag kurslitteraturen i litteraturkursen jag läser just nu för klassikerna på listan! Jag hade kanske inte läst dem lika snabbt annars (och många av böckerna hade jag inte kommit i kontakt med annars) … De är inte alltid lätta att plöja igenom, nej. Men många av klassikerna har varit så läsvärda att man blir lycklig av att ha fått läst dem! (:

Kommentera gärna!

