Min bokreahög

Idag hämtade jag ut min bokreakartong efter föreläsning och en liten promenad i solen. Jag hade planer på att hämta paketet redan igår, men självfallet fick jag min sms-avi väldigt sent och hann därför inte hämta ut mitt paket. Fåglarna kvittrade idag när jag traskade till och från kiosken, så paketet jag hämtade ut och bar på ett par hundra meter kändes extra lätt just idag. Och som Anna på Bokstävlarna vittnade om igår, så är ju kartongen alltid extra rolig för fyrbenta sambos…

wpid-IMG_20130227_164132.jpg

image

Min bokreahög består av nio böcker, två lästa, en synonymordbok och fem olästa böcker. Nedifrån i bokhögen återfinns Johan Theorin med Sankta Psyko som jag har läst. Mikael Strömberg är nästa man som jag vill läsa och boken heter Vätten. Näst i högen är en Svensk synonymordbok. Kaninhjärta av Christin Lindqvist följer, tillsammans med lästa Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. Sedan återfinns tre stycken böcker tillika klassiker av Reidar Jönsson – Mitt liv som hund, En hund begraven och Hundens paradis. Sist men inte minst finnes Mia Ajvide med Mannen som föll i glömska som jag velat läsa länge, sneglat på, men liksom inte kommit mig för att varken låna eller köpa – förrän nu!

Imorgon efter ett träningspass med kompisen har vi sagt att vi eventuellt ska ta en sväng på den fysiska bokrean. Och jag har sagt till mig själv att jag inte får köpa något onödigt och gärna inte överstiga tvåhundrakronorssträcket om jag nödvändigtvis känner att jag måååste köpa några böcker imorgon. Vi får se hur det går med det!

4 thoughts on “Min bokreahög

        • Elina skriver:

          Haha. Och jag försöker parera med det mesta för att locka fram läslust. (; (: Det som har första tjing i min värld är det som är bibliotekslån, helst om jag köat på boken. ^^

          Fast din taktik låter ju nästan mer rättvis! (;

Kommentera gärna!

