Idag

Dagen idag började med vacker soluppgång tidig morgon, lite lägenhetsmåsten och fokuserat pluggande fram tills för en halvtimma sedan när jag fick ett sådant sug att baka lite. Just nu står ett par grahamsbullar och jäser och dessa tänkte jag avnjuta tillsammans med Kaninhjärta-läsning och en kopp varm te med lite honung i eftersom halsen är lite k(r)axig…

På datorn radioplayar jag just nu ”The Voice”, vilket passar utmärkt som kontrast till flera timmars tyst pluggande. Och jag både lagar mat bättre och bakar med mer känsla om jag bara får ha på lite musik samtidigt. Det enda som fattas en sådan här dag är vårsol och frestelsen att gå på en kortare eller längre promenad (en sådan där promenad man kan ta med eller utan ärenden) …

Kommentera gärna!

