Novellix: Arielles första kärlek

Omslag2fyran.inddJag läste igår novellixen Arielles första kärlek. Författare är  Monika Fagerholm. Baksidetexten tyckte jag lät så lovande, men egentligen tyckte jag nog inte så mycket om novellen som jag aldrig kom nära. Det skapas bara ett avstånd där allting berättas flyktigt och det blir lite hoppigt, så även om jag tror mig förstå en del, då blir jag inte ens säker på detta. Någonstans känner jag bara att allt är svamligt och ingenting är äkta, men samtidigt menar jag inte heller det…

Det här var en svår novell, och en novell som inte faller mig i smaken på grund av det flyktiga sätt den är skriven på. Därför kommer jag inte säga så mycket mer … Jag kommer inte rekommendera den vidare, och detta var tyvärr ingenting för mig.

3 thoughts on “Novellix: Arielles första kärlek

Kommentera gärna!

