Berättelser från Engelsfors

ES_omslag_rgb_final_ljusare-301x430[1]Ja, visst har även jag läst Berättelser från Engelsfors. Jag gjorde det på självaste födelsedagen och det var den mysigaste födelsedagsläsningen på flera år vad jag kan minnas. Kim W. Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam har verkligen gjort ett himla bra jobb och jag kan inget annat än älska seriealbumet som både tar mig tillbaka så jag minns vad som hänt i Cirkeln och Eld samtidigt som jag lockas in i framtiden och får längta lite extra efter kommande Nyckeln.

Jag tycker allt helt enkelt är briljant! Och jag ser det likt Anna på Bokstävlarnaseriealbumet är ett komplement till romanerna. Jag tycker dessutom att de löser seriealbumet på ett så passande sätt genom att låta alla seriestrippar komma in så naturligt med den röda tråden…

Jag har egentligen inte så mycket mer att säga. Jag älskade och min absoluta favorit i albumet är ”Den hängde” som handlar om Elias. Underbart vacker på så många sätt!

5 thoughts on “Berättelser från Engelsfors

Kommentera gärna!

