Aprilläsningen

Ja, vad ska man säga? Det har varit en hyfsat tuff månad där jag ett tag faktiskt inte trodde att det skulle läsas ut mer än ett verk först. Nu ser listan som tur ut ut såhär:

Sammanfattningsvis har jag alltså läst fyra verk: ett seriealbum, två noveller och en roman. Jag har även påbörjat och kommit en tredjedel i Nattens cirkus av Erin Morgenstern. Detta leder till cirka ynka 593 sidors läsning. Detta är nog sammantaget det sämsta sidantalet sedan jag startade bloggen, alltså på ett och ett halvt år. Samtidigt kan jag ju glädja mig åt att det facklitterära sidantalet till D-uppsatsen är skyhögt fler och jag skulle nog inte vilja veta knappt vad månadens sidantal där skulle ha blivit. Det uppgår helt säkert i flertalet tusen…

4 thoughts on “Aprilläsningen

  1. Lexie skriver:

    Jag läste bara tre böcker för nöjets skull men räknade in kurslitteraturen då vi läser vanliga romaner så för min del blev det tio böcker men kunde nog ha blivit mer på grund av vår stora uppgift vi fick.

    • Elina skriver:

      Ja… Läser man skönlitteratur i skolan hjälper det ju upp. För min del blev det så halva januari och halva februari i år! (:

Kommentera gärna!

