Tack vare undersökningsmaterialet i D-uppsatsen…

… tror jag att jag kan komma att hitta tillbaka till läslusten i samma stund som saker och ting lättar kring uppsatsandet. Alla goa elever jag varit och besökt i sex klasser och på tre skolor har ändå gett upphov till en del boktips från eleverna själva. Jag har fått ett sådant kli i ögonen och fingrarna att läsa och bläddra i de där böckerna de verkar tycka sådär alldeles extra mycket om. Vissa böcker hade jag kanske inte ens hört talas om om det inte vore för dem. Jag hoppas att jag alltid kommer känna mig lika nyfiken på att ta reda på vad eleverna läser, inte minst för att själv kunna läsa det de pratar om.

Jag kan också meddela att jag fortsätter att sätta högskolebojor på mitt ben. Men jag vill inte sluta lära mig en massor, särskilt inom litteraturvetenskapen. Så i sommar ska jag läsa Harry Potter och hans världar på distans. Jag kom inte in förra året eftersom det nog är en del sökande. Men i år! Yeay!

Kommentera gärna!

