Novellix: Huset Ushers undergång

Huset_Usher-320x451[1]Jag läste igårkväll ut Huset Ushers undergång på mitt jobbpass. Och jag har egentligen inte så himla mycket att säga om den. Jag tyckte den var okej, men inte så mycket mer än det av den anledningen att jag tycker det var mycket tjafs och liten verkstad (för Poe har jag läst innan och uppskattat mycket).

Sedan vet jag inte om det har att göra med att jag oftare uppskattar Poe på engelska. Men det här kändes liksom lite väl trist och platt på sitt sätt… Jag hade nästan hoppats att berättelsen skulle visa sig vara en vampyrberättelse eller vad som helst annat än det det till slut mynnade upp i. Slutet var inte heller så mycket för världen…

Ja, det här var inte direkt en favorit. Den är okej, men inte mer än det. Jag hade förväntat mig så mycket mer i och med att det var Poe…

One thought on “Novellix: Huset Ushers undergång

Kommentera gärna!

