Jag kan även meddela…

… att Lolita av Nabokov numer utgör en slalombok till annan läsning framöver då jag upplever den som så pass seg att jag inte endast kan koncentrera mig på den. Jag tycker fortfarande den är intressant cirka fyrtio sidor in i boken, men det blir alldeles för tung läsning för att jag ska kunna ro hem den i ett nafs. Den har nämligen påverkat min läslust till att nästan bli helt obefintlig just för att den är så pass tungt skriven som den är.

Detta beslut har i alla fall resulterat i två novellers och två romaners utläsning den här månaden (i jämförelse med att det hade kunnat bli noll stycken totalt). Jag reser även bort en kort sväng med två kompisar över helgen nu (den enda lediga av två sammanlagda helger i sommar) och boken i nedanstående inlägg gör mig sällskap. Jag, boken, packningen och mina vänner ska nämligen till Köpenhamn, på en så kallad ”minisemester”.

4 thoughts on “Jag kan även meddela…

  1. Jenny E. skriver:

    Jag förstår dig. Jag har slitit för att ta mig till sidan 360. När jag kom upp i nästan 300 insåg jag att jag måste varva ”Lolita” med annat så nu har jag tagit mig an Spiderwick-böckerna. När jag har läst ut en av dem måste jag läsa lite i ”Lolita” sen får jag ta nästa bok. Det är enda sättet att motivera den tröga läsningen. Lycka till med läsningen och hoppas att helgen blir underbar! 🙂

    • Elina skriver:

      Usch, ja… För den är tung och jag vill verkligen läsa ”Lolita”!

      Men Spiderwick! De är ju sååå mysiga (fast jag har i och för sig startat med Bortom Spiderwick direkt eftersom jag såg filmen med min syster och fortsatte högläsa där serien tog vid igen)! (:

      • Jenny E. skriver:

        Jag vet inte om jag kommer att se filmen. Men Bortom Spiderwick ligger och väntar på att läsas när Spiderwick är färdigläst. 🙂

        • Elina skriver:

          Jag tror inte du behöver se filmen. Men tack vare att minstsyrran fått filmen fick jag upp ögonen för serien… Men dina ögon är ju redan öppnade! ;D (:

Kommentera gärna!

