Tre böcker jag SKA läsa i höst

Just nu finns det tre böcker på min boklista som bara SKA läsas i höst. Det får inte finnas några ursäkter för att jag inte kommer att läsa dem, och de här tre böckerna vill jag väldigt, väldigt gärna läsa (så jag hoppas ju verkligen att jag inte ska finna det så problematiskt). Dessa är böckerna:

atn1024_vimasteslutases[1]        ctn465_465_2200_0_0__jag-ar-ju-sa-javla-easy-going_3Dskugga[1]

             ffe78a2bdd50309f0e6d886948589e16[1]

Jag är så jävla easy going på ett sätt eftersom jag har bestämt mig för att Jägerfelds bok tillsammans med duon Bjärbo och Lindbäck bara kommer vara jättebra böcker. Punkt och slut (fast det vet jag ju egentligen inget som helst om än). Det dumma i den ekvationen är att jag kan bli lite besviken bara för att ribban från början är satt så högt för dessa författarfavoriter… Samtidigt upplever jag att alla tre hittills har hållit jämn takt med mina förväntningar hittills, så eventuellt behöver jag inte oroa mig det minsta.

Jonas Gardells Döden är en sådan där läsning jag bävar men bara måste utsätta mig för. Jag är dessutom så pass såld på tv-serien att jag misstänker att jag kommer att ha den i min ägo någon gång innan 2014 är här. But we’ll see… Hur som haver vill jag väldigt mycket läsa den tredje och sista delen även om jag misstänker att läsningen kommer bli tung, känslorna kommer svälla och tårarna kommer att rinna. Jag tror ändock att jag inte kommer ångra att jag läst den sista delen oavsett starka reaktioner och tung läsning…

4 thoughts on “Tre böcker jag SKA läsa i höst

Kommentera gärna!

