När böckerna står där de ska

I helgen fick jag in (i alla fall nääästan) alla böcker jag äger i mina två Billys bokhyllor. Det känns väldigt bra att ha böckerna på plats där de ska stå. Jag tror till och med att jag fick till en ganska bra ordning på vart olika typer av böcker återfinns:

ungdomsböcker står för sig (de engelska i en ände), poesi och noveller för sig, klassikerna är mer eller mindre samlade och vuxenböckerna är så gott som indelade då de spännande står för sig och de som går som ”drama” står för sig (och även här har de engelska böckerna en egen del). Jag har även en hög med räddade barnböcker från min ungdom som bildar en egen mysig hög. Olika faktaböcker av icke kurslitterärt slag står på en egen hylla.

Med detta sagt kan jag kanske strukturera upp min ”I min bokhylla” snart. Och jag tror minsann att den kurslitteratur jag råkar äga, men inte använder frekvent ska få stå någon annanstans än i bokhyllan där de husterar just nu… Jag tvivlar ändå på att böckerna får plats om ett halvår till år (host). Sambons böcker ska även få flytta in så vi har ett början till gemensamt bibliotek med våra Billys-hyllor av gemensamma böcker som startkapital (och ja, jag äger väl en sådär 90% om inte mer av böckerna som utgör det nuvarande utbudet). Ett foto eller två som bildbevis kan mycket väl tänkas komma när jag vet att alla böcker garanterat är på plats (det kan vara så att fler böcker ligger och gömmer sig i en och annan låda fortfarande).

Och jag tror att jag bestämt ska satsa på att läsa ut Onda krafter i Sollentuna ikväll. Det är jag värd efter lite jobbplanering och pluggande.

Kommentera gärna!

