Min andra bokmässa någonsin

I helgen åkte jag alltså på bokmässan för andra gången i mitt liv. Första resan gjorde jag förrförra året och jag hoppas komma iväg varje till vart annat år i fortsättningen. I år gjorde jag lördagen istället för förrförra årets söndag. Och i år kom jag hem med två signeringar till mig själv, istället för med en till mamma:

image

Och jag kom hem med 13 böcker istället för med 21 böcker (8 var novellixer 2011):

image

Uppifrån och ner återfinns:

  • Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck
  • Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg
  • I kroppen min av Kristian Gidlund
  • Den mörka staden av Carrie Ryan
  • De dödas strand av Carrie Ryan
  • Torka aldrig tårar utan handskar: 3. Döden av Jonas Gardell
  • Torka aldrig tårar utan handskar: 2. Sjukdomen av Jonas Gardell
  • Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken av Jonas Gardell
  • The Walking Dead, vol. 2-6 av Kirkman, Adlard och Rathburn

Jag kan även meddela att ballografen längts upp på toppen också är ett bokmässefynd. Jag hade så sent som dagen innan sett till att min kompis fick en svart ballograf i denna snygga anda i födelsedagspresent, men bestämde att även jag vill ha en egen på skrivbordet. För snygga är de där ballograferna!

En av bokmässedagens höjdpunkter var att få prata en stund med Jägerfeld medan hon signerade mitt, redan då utlästa, rec.ex. Att spota bland annat Lisa Bjärbo och få se Jonas Gardell ta emot pris innan signering:

image

Det var dock lite av en besvikelse att temat på årets mässa inte genomsyrade mässan på samma sätt som förrförra året. Och Gardell var nog lite för stressad av kön till signeringen, vilket ledde till ett ”hej” och ”varsågod” på mindre än två sekunder och jag hade hoppats på lite mer ”möte” någonstans än så…

6 thoughts on “Min andra bokmässa någonsin

Kommentera gärna!

