Elinas bästa…

Anna såg jag hade besvarat sina ”bästa” och jag vet att någon annan kommit på denna finemanga lista. Men eftersom jag uppdaterar detta inlägg genom mobilen orkar jag inte gräva djupare i ursprung just nu. Det är en himla kul lista att besvara dock, kan jag meddela!

Bästa tesorten: Kahls löste – Cactus är en stående favorit.
Bästa glassen: Polkaglass!
Bästa snacksen: Nötter passar de flesta tillfällen (även om jag i övrigt är sann chokladoman).
Bästa chokladen: Jag diggar mörk choklad med chili och marabous mintkrockant är inte fel…
Bästa maten: Hemlagat.
Bästa doften: Parfym (?) – milda dofter.
Bästa årstiden: Jag är sommarmänniska, som älskar alla årstider! That’s why I love Sweden.
Bästa nya filmen: Ny för vem (mig?) – i så fall Brazil (klassiker). Jag tackar filmvetenskapen jag läser just nu.
Bästa nya tv-serien: Orange is the New Black är senaste upptäcka serien (fast på netflix (räknas det?)).
Bästa nya boken: Fortfarande Jag är ju så jävla easy going av Jägerfeld.
Bästa författaren: Som om jag kan besvara en sådan fråga? Sss…
Bästa smaken: Tuggummi.
Bästa plagget: Stretchjeans (min mage mår som bäst då).
Bästa längtan: Jaaa… En av de bästa är ju (även om jag vill svara annat) att vara sååå trött att sängen är ens enda längtan… Just för att den alltid kan uppfyllas.

Kommentera gärna!

