#Fiktivnovember, del I

Fiktivnovember[1]Självfallet hakar jag på Helenas #Fiktivnovember. Även om jag har instagram och följer Fiktiviteter på instagram, så känner jag att jag besvarar frågorna i tävlingen allra bäst på min egna blogg och i ett blogginlägg. Jag grattar ännu en gång till födelsedagen som firas i efterskott!

Första frågan av fyra ser motiveras av Helena så här:

Fråga 1: Berätta om din bästa läsupplevelse i år!

Observera att det inte måste handla om den bästa bok du läst utan att det också kan vara ett särskilt fint minne kopplat till en halvkrattig bok. Det är läsningen och själva upplevelsen jag är ute efter! Var gärna specifik och detaljrik så vi kan inspireras till egna lika fina lässtunder :-)

Mitt svar blir för i år väldigt givet, delvis för att den bästa läsupplevelsen är färsk i minnet, men det handlar också om att det har varit svårt att finna tiden och orken att läsa i år, gärna utan den där tvungna känslan som ibland infinner sig. Men jag hittade tillbaka till det här otvungna i september. Allt tack vare Jenny Jägerfelds senaste: Jag är ju så jävla easy going.

Jag började läsa den en kväll, blev nästan mörkrädd av allt tilltalande språk, sedan bara läste jag den, hela tiden när jag fick den där lilla luckan, för att jag ville och för att det kändes som det enda otvungna och naturliga här i världen. Jag läste i badkaret tills vattnet började bli ljummet, jag läste i pauserna på någon tv-serie jag och sambon satt och kollade på. Och nu. Tack vare den här boken för över en månad sedan: så känner jag att det är så där kul, spännande och värt att läsa igen. Jag känner ingen tvång, bara ett naturligt och nyttigt sug!

Och nu hoppas jag att det håller i sig, i alla fall 2013 ut.

3 thoughts on “#Fiktivnovember, del I

  1. Helena (@fiktiviteter) skriver:

    Det är så himla härligt att hitta den där perfekta boken som ger en läslust igen! Hurra för Jag är ju så jävla easy going som jag också läst och gillat den senaste månaden.
    Tack för att du vill vara med och lysa upp november med lite positiva läsminnen!

Kommentera gärna!

