Tävlingstips i novembermörkret!

Jag kommer denna söndagskväll med fyra heta tips på tävlingar eller utlottningar.

Det första blir Fiktiviteters tävling, som jag själv började att delta i förrgår. För att delta besvarar man en eller fler av Helenas fredagsfrågor, som ställdes i fredags och kommer ställas tre fredagar till. Man kan alltså skrapa ihop max fyra stycken lotter. Det fiffiga med Helenas försenade födelsedagstävling (till bloggens ära), är att fyraårsdagen således också ger fyra stycken lyckliga vinnare av ett paket med innehåll av favoritfiktiviteter från i år. Minst sagt spännande! Sista dag att besvara frågorna är den 30/11.

Det andra tipset består av Boksmurfens utlottning av två exemplar av Cassandra Clares Stad av aska. Eftersom jag är mycket nyfiken på den är jag gärna med och håller tummarna för att mitt namn ska stå på en av de där lotterna. You never know! Tävlingen avslutas den 15/11.

Det tredje tipset består av Booklovins tävling. Tävlingen hålls av anledning att bloggen fyllt två år och detta firas med en utlottning av finfina priser. Agnes och Frida lottar ett förstapris och ett andrapris med en bok från Book Depository. Vem vet, kanske är jag en av vinnarna, eller kankse du?! Tävlingen avslutas den 17/11.

Det fjärde tipset är Books on my minds tävling. Tävlingen har Stephen King-tema och även att jag ännu inte hittat Stephen King genom böckerna, tänker att kanske, kanske, kan det här vara något? För att vara med krävs bland annat svar på tre frågor omkring Stephen Kings Carrie som står i potten i och med att boken är högst aktuell i samband med filmremaken. Tävlingen pågår tills den 9/11.

På tal om Stephen King kan jag i förbigående tala om att jag och sambon såg Dreamcatcher igårkväll som är baserad på ett av Kings verk. Jag trodde inte att den skulle vara riktigt så läskig som den någonstans ändå var. Så den här filmen har ändå fått mig att åter bli nyfiken på den där Kingen som alla pratar så mycket om.

Tipsen står inte i någon rangordning.

Kommentera gärna!

