#Fiktivnovember, del II

Fiktivnovember[1]Den här veckan lyder Fiktiviteters fråga i #Fiktivnovember såhär:

Fråga 2: Berätta om din bästa ickebokliga fiktivitet i år!

Här tänker jag mig att alla tv-serier, filmer, konst- och teateräventyr kan rymmas. Jag ser mycket fram emot era tips för att förgylla förfärliga november med lite kultur!”

Veckans svar blir att frågan är svår på flera sätt att besvara. I år har jag inte upplevt den där fantastiskt inspirerande teatern (det gjorde jag 2012), och jag vet inte om jag sett någon film som varit sådär bra att jag kommer minnas den länge… Inte än. Däremot, när Helena nu gett mig ledtråden tv-serier:

Jag kan ju erkänna att jag har blivit helt betuttad i idén om Hannibal som serie, som började gå på femman i våras (ni vet med bland annat Mads Mikkelsen)… När jag börjat känna att jag inte ville missa ett avsnitt och när jag verkligen började falla för stämning, karaktärer och det ena med det tredje…  Ja, då fick jag helt plötsligt i våras veta att den beslutats att sluta visas i Sverige på grund av tittarsiffror. Oh my! Jag blev väldigt upprörd över att en så spännande idé rycktes bort från mig på en så kort stund.

Men. Jag kommer att köpa serien snart. Jag vill fortsätta njuta av den serie-fiktivitet som lockade mig i våras. Jag har nämligen sett att det går att boka/kanske till och med köpa numer! Deeet, är för mig en lyckans fiktivitet-nyhet, även om det nu skulle visa sig att serien kanske inte håller måttet i längden. Men jag hoppas att jag kommer digga serien lika mycket som The Walking Dead och Doctor Who  som två bra exempel. Och jag hoppas att detta kan bli min och pojkvännens nya gemensamma serie-projekt (som de andra nämnda titlarna blivit).

Då detta är ett födelsedagsfirande med utlovad vinst för fyra lyckliga vinnare, kan man bland annat läsa Helenas första inlägg om tävlingen här.

4 thoughts on “#Fiktivnovember, del II

    • Elina skriver:

      Eller hur? Men jag fick tag på den i helgen i Ullared och jag har redan sålt in serien tillräckligt bra hos sambon. (; (: Jag blev nästan ännu mer överväldigad när jag sett den nu utan reklampauser (första tre avsnitten)! ;D

Kommentera gärna!

