Bokvänspaket från Nelly #3

I tisdags fick jag med posten det efterlängtade bokvänspaketet från Nelly på Nellons bokblogg. Och jag har hoppats att jag skulle kunna krya på mig tillräckligt för att spela in en video för att filma när jag öppnar, men insåg idag att är det inte halsont och skrovlig röst, så är det rethosta som hindrar mig. Och jag vill öppna paketet idag. Inte imorgon, eller i övermorgon eller dagen efter det… eller när det skulle kunna tänkas att bli av att spela in i den här takten. För jag är liksom småförkyld så det skulle störa…

Hur som haver så bestämde vi oss för det här tredje bokvänsbytet att skicka en bok som skulle kunna passa hösten bra: nämligen rysare/skräck. Vi önskar alltid lite böcker i en lista vi skickar varandra, men i övrigt får vi bara en ledtråd om vilken av böckerna det skulle kunna röra sig om när vi på respektive håll bestämt vilken av böckerna i den andres önskelista vi vill skicka. Det är lika klurigt och spännande varje gång att:

1. Komma på titlar till listan.
2. Klura ut vilken bok man ska skicka ur den andres lista.
3. Komma på vad man ska skicka för ledtråd, och:
4. Suga på ledtråden som medföljer bokpaketet man själv fått.

Paketet har idag legat bredvid min kursbok och riktigt läskat mig:

image

Och ledtråden som medföljt denna gången skrev jag upp på en lapp, tillsammans med min gissning (#ledtråd: ”två p i titeln”, #gissning: ”Psykopaten” av Dean Koontz):

image

Ledtråden var lite enklare den här gången med tanke på hur min lista såg ut från början, i och med att det inte fanns så mycket p:n i övriga titlar, men det gjorde mig riktigt glad och spänd av förväntan att se att jag hade rätt:

image

För det här kan kanske bli den perfekta boken att påbörja läsa ikväll för att fortsätta umgås med lite i helgen!

Jag ångrar inte en sekund att jag tackade jag till att bli Nellys bokvän! Det är riktigt trevligt och roligt må jag säga! Jag tackar dessutom så mycket för boken, Nelly och ser även jag fram emot nästa byte!

Och vill ni se vad Nelly fick av mig, kolla in detta här.

4 thoughts on “Bokvänspaket från Nelly #3

Kommentera gärna!

