#Fiktivnovember, del III

Fiktivnovember[1]Den här fredagen skriver Helena på Fiktiviteter:

Fråga 3: Berätta om årets bästa dag!

Så här djupt in i novemberland har det blivit dags att ta till det riktigt tunga menageriet och fördriva mörkret med riktigt fina minnen. Har du blivit förälskad, fått en katt eller hittat ett nytt fint ställe att sitta och läsa/tänka/vara på? Har du en riktigt extra fantastisk dag eller timme eller stund som du vill dela med dig av?”

Mitt svar blir faktiskt varken att jag tog lärarexamen i juni (för ärligt talat kändes det inte alls lika speciellt och glädjefullt som att ta studenten, vilket är synd) eller att jag flyttade ihop med pojkvännen och vi blev sambo nu tills hösten (för det kändes så naturligt på något sätt att det antagligen skulle skett utan att vi vetat om det bara om det inte blivit av den där dagen i september)…

Den bästa dagen det här året är faktiskt den junidag för tjugo veckor sedan när jag hade min första hellediga helg av två på hela sommaren och jag skulle till Köpenhamn med två underbara vänner. Och när vi stod där på perrongen i Nässjö så ringde jag upp ett missat samtal och fick veta att jag hade lyckats med det jag trodde var omöjligt: jag hade fått ett halvårsvikariat som lärare, dessutom närmare familjen än vad jag hade vågat hoppas på! Så lycklig jag var! Vad jag grät och skrattade, och vad många frågetecken om den närmsta framtiden som just den här dagen rätades ut!

För att veta mer om vad det här med Fiktivnovember är – kika in hos Helena! Det är ett initiativ i samband med ett försenat födelsedagsfirande för hennes blogg och en jättekul idé!

2 thoughts on “#Fiktivnovember, del III

Kommentera gärna!

