Påbörjad slalomläsning…

Jag påbörjade i morse slalomläsning av Psykopaten och Nyckeln. Jag har kommit över hälften i Koontz Psykopaten och kände att risken att blanda ihop något från Koontz roman i förhållande till den efterlängtade Nyckeln är ganska minimal (för här ska då inte blandas ihop)! Och jag reagerade ungefär som jag misstänkte i morse när jag började läsa Nyckeln på allvar, i och med att jag genast kände att jag nog ska läsa i den något oftare än i Psykopaten från och med nu. Bland annat för att Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg (tack, tack, tack!) inte har evighetslånga kapitel, utan sådär lagom långa (korta?) som får sådana som mig att jubla! Det ger ett extra flyt i läsningen och det tackar inte jag nej till, och särskilt inte om boken är bra!

Kommentera gärna!

