I december…

… är det mysigt att snön ligger utanför lägenheten, att man kan tända ljus, krypa upp i soffan med ett juligt täcke och bara njuta av en bra bok. Jag hoppas att jag idag kommer att ha tid med lite decemberlyxläsning ikväll – efter lite lektionsplanering. Jag har nämligen tryckt på paus två dagar i distansstuderandet (som jag oftast sitter med efter jobbmåsten) – för att jag behöver det, och för att jag äntligen verkar kunna ta lite luft (för första gången på över två veckor).

Jag läser just Mary Ann Shaffers Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap som ska vara utläst tills onsdag kväll då nästa bokcirkel är. Nyckeln står liksom kurslitteraturen på paus. Men det gör inte så mycket, för jag gillar faktiskt det utdragna sällskapet jag har av den boken. Goda karameller bör man ju faktiskt unna sig att suga på lite längre. För smakens skull om inte annat.

Kommentera gärna!

