Novellix: Man kan vinka till varandra från balkongerna

man-kan-vinka-till-varandra-fran-balkongerna[1]Elsa Billgren sällskapade mig vid frukosten igår morse. Detta genom att vara författare till novellen jag konsumerade då i form av Man kan vinka till varandra från balkongerna.

Den har goda potential, säger en del, utan att egentligen säga det rakt ut, och så vidare. Detta är ju Billgrens skönlitterära debut, och det finns som sagt något där. Men den här novellen faller mig inte helt i smaken i och med att jag tycker att jag får för mycket information lager på lager. Denna känsla uppstår när jag antar att tjejen jag träffar den första sidan, har åkt till Italien själv, när jag nästa sida inser att hon är där med sin mamma… och efter ytterligare någon sida: sin pappa, för att än senare inse att hon endast är tretton år (när jag trodde att hon var äldre), för att ytterligare några sidor senare få veta att huvudkaraktären har samma namn som Elsa själv… För självklart tänker jag: betyder detta något speciellt?

Det finns jättefina meningar när det kommer till miljöbeskrivningar, med mera, men ibland blir vissa meningar lite tillkrånglade. Jag gillar och jag tror att det finns goda potential att skriva ännu bättre (främst) noveller inom den skönlitterära genren.

One thought on “Novellix: Man kan vinka till varandra från balkongerna

Kommentera gärna!

