Decemberläsningen

Följande titlar lästes ut i december:

December blev en Novellix-månad på flera sätt i och med att hälften av de verk (jag räknas julpyssel-boken som en bonus och inte ett verk) jag läste var en Novellix-novell. Det var riktigt mysigt må jag säga att ha det så, även om jag tror att jag nästa december inte riktigt kommer att befinna mig i samma situation. Jag räknar alltså decembers verk till tio verk.

Månadens bästa är utan tvekan Nyckeln och den intressantaste är Ulf gråter. De två är månadens absoluta läserekommendationer och sammanlagt lästes 1222 sidor under månaden medräknat 25 sidor i Dash & Lily’s Book of Dares.

Den största besvikelsen var nog nästan att upptäcka att den mysiga julpysselboken (som jag alltså inte räknar till lästa verk) innehöll alldeles för många slarvfel (den borde ha innehållit noll (!) med tanke på den främsta målgruppen: barn).

Som man kan se är ingen av dessa verk med i min toppitopp-lista 2013, även om min favorit för månaden, Nyckeln, inte låg så himla pjåkigt till. Den skulle kunnat ha lagt sig i denna topp om inte just alla de fem böckerna som numer vilar på tronen hade lästs just 2013. Det var med detta sagt mycket marginellt. Men: mina fem presenterade älsklingar, och tre bonus-Novellixer var årets bästa…

Kommentera gärna!

