Mål 2014

Mina mål 2014 kommer till viss del vara samma som de jag hade för 2013, men jag har gjort en del ändringar som jag tror kommer passa mitt bokläsande 2014 samt gynna mitt bokbloggande. Tre mål är direkt samma som för 2013 (målen som rör klassiker, utmaningar och antalet lästa böcker vid årsskiftet), och två är nya:

  1. Jag ska försöka pricka av minst fem klassiker.
  2. Jag ska försöka läsa minst sex verk på engelska.
  3. Jag ska försöka fullfölja de utmaningar jag åtar mig.
  4. Jag ska försöka läsa alla bokcirkeltitlar för 2013, samt 2014.
  5. Jag ska försöka läsa minst 60 verk – detta innan nyårsskiftet 2014/2015.

Punkt två är tillagd bland annat på grund av att jag tycker att jag läste alldeles för lite engelska titlar 2013 och hoppas kunna läsa i alla fall en bok på engelska varannan månad (utslaget).  Angående punkt fyra så har jag hittills endast läst två av de fyra titlar som min bokcirkel bokcirklat om 2013 – målet är att läsa ”ikapp” dessa titlar, men också att satsa på att läsa alla bokcirkelböcker 2014 (jag hoppas att vi fortsätter bokcirkla även i höst).

De punkter som känns igen är de punkter jag tyckt har varit riktigt passande 2013, och jag ser ingen anledning att mixtra med dessa mål inför 2014 utan hoppas att de passar detta året lika bra. Jag hoppas till exempel att jag hinner läsa åtminstone 60 verk även detta år och jag hoppas att minst fem av dessa verk kommer att vara klassiker (och förstås att minst sex verk är på engelska). Punkt tre blir också en favorit i repris och jag har redan tänkt delta i en utmaningen, nämligen kaosutmaning 2.0 och den här gången ska jag kalla den för ”kaosutmaning” och inte ”punktutmaning” (ja, numer har jag lite mer koll på vad utmaningen kallas). Jag hoppas även att Tess anordnar en ”Tre på Tre” i höst i och med att jag misstänker att jag kommer haka på den då… Men mer om det då…

De mål jag valt att inte satsa på 2014 är en boktolva eller en mer av det goda-lista. Why? Jo, jag tycker att jag redan har bevisat att jag alltid läser några nya författare per år ändå, och att jag automatiskt väljer att läsa fler verk skrivna av författare jag redan läst. Däremot får vi se om jag inte lägger till en sida här på bloggen med författare jag är nyfiken på. Bara för att säkra att en sådan lista finns förvarad även på bloggen.

Nu är jag redo, 2014! Välkommen!

2 thoughts on “Mål 2014

Kommentera gärna!

