Novellix: Författarnas himmel

15485[1] Det blir faktiskt en mikrorecension på det här novellen, Författarnas himmel, av P. C. Jersild.

VAD: En novell som motsvarar titeln genom att utspela sig på obestämd lång tid, och med författaren som huvudperson, i himlen.
CITAT: ”Medan jag velade mellan köerna som man gör i matbutiken i jakt på den kortaste, upptäckte jag att det också fanns yrkesbeteckningar – och ibland dem till min lättnad en skylt med Författare.” (sid. 4).
OMDÖME: Jag har svårt för att säga vad jag tycker om den här novellen, där jag gillar grundtanken, men kanske inte egentligen resultatet lika mycket.

One thought on “Novellix: Författarnas himmel

Kommentera gärna!

